29.11.2014.

Maja Rakovic: Dvadeset godina vere u Naxi radio

Pre tačno dve decenije Naxi radio je pustio prve pesme u etar. Želja, ljubav i težnja da se slušaocima predstavi medij koji će im svojim sadržajem ulepšati dan rezultirala je pojavom radija koji je bio osveženje,  a koji  je zahvaljujući sjajnoj energiji  vrlo brzo postao najslušaniji beogradski radio, što je ostao do danas.Maja Rakovic, glavna i odgovorna urednica i vlasnica Naxi radija na dan proslave značajnog jubileja ima mnogo razloga za slavlje, kako na ličnom tako i na profesionalnom nivou. Dve decenije Naxi radija jesu potvrda da snovi mogu postati realnost  ukoliko sledimo unutrašnji glas, ulažemo dosta napora i sa neopozivim optimizmom hrabro krećemo napred, uvek u bolje sutra.  
Autor/izvor: Naxi media
Datum objave: 27.11.2014. - 20:00:00

Maja Rakovic: Dvadeset godina vere u Naxi radio
(Foto: Naxi media, autor: Željka Dimić)

- Osnovna ideja bila je da se napravi srećan radio, koji će omogućiti ljudima da se uz najlepšu muziku prisete lepih događaja. U godinama kada je nastajao Naxi, bio je potreban medij koji će ljudima da ulepša dan i pruži im interesantan i informativan sadržaj. Želeli smo da radio bude najbolji prijatelj naših slušalaca. Broj onih koji svakodnevno slušaju Naxi pokazuje da smo u tome uspeli, objašnjava s osmehom na licu Maja Rakovic.


Iako je diplomirala na Filozofskom fakultetu, odseku za sociologiju i filozofiju, na kome je i magistrirala, Maja ne krije da je njena ljubav prema radiju bila prisutna još od školskih dana:

- Radio je oduvek bio sastavni deo mog života, kako tokom studiranja i gimnazijskih dana, tako još i u osnovnoj školi.  Budila sam se uz radio program koji su slušali moji roditelji, a dan završavala uz najveće muzičke hitove koje sam slušala na radiju. Sve to je razlog zbog kog sam odavno poželela da imam svoju radio stanicu. Tada sam maštala o tome kako bi izgledao moj radio, kako bih ga uređivala i koja muzika bi se puštala, a kada je pre dvadeset godina osnovan Naxi taj san postao je stvarnost.

Uvek stremeći boljem, kvalitetnijem i sadržajnijem programu, Naxi radio je, uz pomoć  stručnih konsultanata, ali pre svega zahvaljujući ogromnoj volji i viziji i sopstvenim resursima, postao prva domaća radio stanica formatizovana po najvišim standardima koji su se u tom trenutku primenjivali u Engleskoj, Sjedinjenim Američkim Državama, Holandiji, Nemačkoj, Mađarskoj...Brižljiv odabir najkvalitenije domaće pop i soft -rok muzike vođene sloganom "Najbolje od starog, najbolje od novog" naišao je na pozitivan odziv i put do srca slušalaca.

I sami ste rekli da je Naxi radio ostvarenje jedne vizije i sna. Da li biste mogli da otkrijete formulu za uspeh, budući da je Naxi danas brend koji se vezuje za kvalitet, uspeh i neguje tradiciju važnosti radija kao medija?

- Na prvom mestu su optimizam, upornost i tačna vizija onoga što želite. Tu je i konstantno usavršavanje, da bi se bilo u toku sa svim dostignućima radio industrije. Naša formula je fantastičan tim koji je uvek imao priliku da mnogo nauči, a uzvraćao nam je najlepšim idejama i željom da rade još više i još bolje. Uz to naravno ide i činjenica da se na Naxi radiju uvek mogla čuti samo najkvalitetnija muzika koju ljudi vole. Ponosna sam što je Naxi radio postao najbolji prijatelj svojih slušalaca.

           
                                        “Za snove je potrebna hrabrost i stalna vera u to da ćete uspeti.
                                                               Naxi radio je ono u šta verujem.”



Maja Rakovic: Dvadeset godina vere u Naxi radio
(Foto: Naxi media, autor: Željka Dimić)

Kada se osvrnete na protekle dve decenije, da li možete izdvojiti trenutke na koje ste posebno ponosni?

- Posebno sam bila ponosna kada smo dobili dozvolu za rad. U tom trenutku 96 radio stanica konkurisalo je za dozvolu, a samo 15 njih ju je dobilo. Trebalo je biti stvarno najbolji da bi se ušlo u taj krug. Sećam se pripremanja dokumentacije za novi radio, pisanja programske šeme i svih tih lepih ideja, a na kraju tog lepog trenutka kada je na internetu objavljeno da je Naxi radio dobio dozvolu za rad na teritoriji Beograda. Tog trenutka sam bila strašno ponosna. Isto tako, još jedan trenutak ću pamtiti. Kada sam bila na prestižnom Filmskom festivalu u Sarajevu, koji okuplja veliki broj ljudi koji su sa naših prostora, a žive u inostranstvu, svi su znali za Naxi radio. Pamtiću taj trenutak kada su na glamuroznom prijemu povodom festivala, kada bi čuli da sam vlasnica i glavna i odgovorna urednica Naxi radija, ljudi želeli da me upoznaju i da mi lično kažu koliko im Naxi radio znači dok borave u inostranstvu. Moram priznati da pohvale dobijamo jako često, tada sam jako ponosna. Ponosna sam i na to da je Naxi radio bio dugogodišnji parnter BBC-a, a zatim i Deutche Welle-a. Mnogo smo naučili u BBC-evoj školi u Londonu i na taj način smo prvi učili najnovije stvari u oblasti radija. Moj veliki ponos je to što oboje moje dece rade na radiju i što je radio toliko porastao da je prerastao okvire radija. Kada sam videla njih kako rade, koliko dobro rade i koliko umeju da urade još više i još bolje, nego što sam možda ja nekada znala, bila sam preponosna i srećna.

Maja Rakovic: Dvadeset godina vere u Naxi radio
Promocija Naxi radija 1997. godine.

Poznato je da je osećaj zajedništva jedna od karakteristika poslovanja Naxi radija. Čimu težite da naučite svoje zaposlene?

- To je ono na čemu sam od prvog najviše radila i insistirala. Želela sam da na sve njih prenesem želju za dobrim međuljudskim odnosima i tolerancijom, kako bi se stvorila atmosfera koja će više ličiti na porodičnu nego na poslovnu. Jako mi je bilo važno da moji ljudi nauče mnogo o radiju, da budu upoznati sa naučnim istraživanjima i najnovijim dostignućima vezanim za radio, želela sam da shvate koliko je bitan spoj tehnike i nauke o radiju. Od prvog dana trudila sam se da stvorim škole voditeljstva, tona i produkcije. Ljudi su na Naxi radiju učili, bez obzira da li su kasnije ostali na našem radiju ili su odlazili dalje. Na taj način dali smo svoj pečat čitavoj radijskoj industriji na našim prostorima. Sve one novine koje smo mi imali priliku da u inostranstvu naučimo bezrezervno smo prenosili na naše ljudi.

Pored kvalitetne muzike, Naxi radio se može pohvaliti i sjajnim zabavnim i informativnim programom. Emisija "Mojih 50" postala je kultna zahvaljujući jedinstvenoj koncepiji u kojoj zvezde upoznajemo na jedan nov način – kroz omiljene pesme pričaju o najzanimljivijim detaljima iz svog života. Koja od poznatih ličnosti je ostavila najveći utisak na Vas?

- Najviše volim trenutke kada nam dođu one zvezde koje se retko pojavljuju u medijima. Ponosna sam što je Zdravko Čolić, kao najveća regionalna muzička zvezda, redovan gost Naxi radija. On je birao svoje omiljene pesme u emisiji "Mojih 50", a neke od njih uživo je otpevao u emisiji "Jutro uz Žarka Stepanova".  Volim kada nam u goste dođe Aki Rahimovski, koji je nedavno inspirisao našu voditeljku Ivanu Drobnjaković da zajedno zapevaju u programu.  Radujem se i dolascima Tonija Cetinskog jer nas on uvek dobro zabavi. Uživala sam u razgovoru sa Željkom Bebekom, Tončijem Huljićem, Arsenom Dedićem i Radetom Šerbedžijom. Privilegija je upoznati takve ličnosti, a mi to omogućavamo i našim slušaocima svih generacija.

Maja Rakovic: Dvadeset godina vere u Naxi radio
(Foto: Naxi media, autor: Željka Dimić)

Maja otkriva i kojih pet pesama bude u njoj najlepše emocije, pa bi se našle na listi njenih omiljenih pesmama.

 - "Ljubavnici" Zdravka Čolića, je prva pesma koja je osvojila "Naxi palmu" a meni je izuzetna i prva na mojoj  listi pet omiljenih pesama. Slede numere "Dođi" (Gibonni), "Cesarica" (Oliver Dragojević), "Kad sam te video" (Arsen Dedić) i "Zlatan dan" ( Bisera Veletanlić).

Maja Rakovic: Dvadeset godina vere u Naxi radio
(Foto: Naxi media, autor: Željka Dimić)

Brend Naxi prevazišao je granice radija. Šta sve danas podrazumeva ovo ime?

- Pored radija, Naxi je danas i veoma posećen portal i mreža digitalnih radio stanica, kao i projekti Naxi plaža i Naxi Oaza. Za to što smo iskoračili iz okvira klasične radio stanice zaslužan je fantastičan tim pun ideja. U tome bih posebno istakla mog sina Nikolu Kovačevića koji je znanje stečeno na fakultetu, ali i u Londonu na BBC-ju i radijima Heart i Magic, primenio na projekte koje su Naxi-ju doneli novu dimenziju. U timu je i moja ćerka Milica Kovačević, koja uspešno ulazi u svet program radija kao producent i voditelj. Uvek smo bili lideri kada je radio u pitanju i priznajem,  ponosni smo na to što mnoge radio stanice formiraju svoj program po uzoru na nas.

Naxi radio je postao brend koji održava sjajnu saradnju sa kolegama, saradnicima, poznatim ličnostima, ljudima iz sveta medija. Na koji način ćete obeležiti dve decenije uspešnog poslovanja?

- Uvek slavimo rođendane na veoma poseban način. Nije pretenciozno ako kažem da su to najlepše žurke u gradu, jer se o njima priča cele godine. Na rođendanima nam spontano zapevaju najveće pop zvezde i svi se odlično provodimo. Već sada su brojne regionalne zvezde potvrdile dolazak na proslavu dvadesetog rođendana Naxi radija, koji ćemo ove godine obeležiti uz crveni tepih i glamurozan party u hotelu Crowne Plaza. Sve to pratiće posebna scenografija uz jedinstvenu dekoraciju, oldtajmere parkirane na ulazu u hotel i fotoreportere najprestižnijih domaćih medija.

Budući da ste ostvarena i uspešna poslovna žena, kakav biste savet dali mladima, naročito nežnijeg pola, koji danas žele da se osamostale i osnuju svoje firme?

- Na samom početku potrebno je da jako veruju u sebe. Biće mnogo prepreka, ali se treba hrabro upustiti u sve to, biti mudar i uporno preskakati prepreke do cilja koji ste sebi postavili. Tako stvarate osnovu za uspeh u poslu. Obavezno je školovanje i konstantno usavršavanje u oblasti kojom ste odabrali da se bavite. Bilo koji fakultet ili školu da ste završili, potrebna je nadgradnja u vidu seminara i treninga, a savetujem im da grabe svaku mogućnost da nauče još više. Na samom startu jako je bitno izabrati tim koji će vam odgovarati. Potrebno je da to budu ljudi koji će moći da vas prate i da dele vaše ideje. Jasna vizija, dobar tim i dosta učenja sigurno će doneti uspeh.

Izvor informacije:

Нема коментара:

Постави коментар

PRIJATELJI BLOGA FMNEBO

БУМ БУМ РАДИОUživo!!Lux RadioTempo RadioOnline radio stanice SrbijeRadio Energy Belgrade

Mapa pokrivenosti Avala

Mapa pokrivenosti Avala

Mapa pokrivenosti Besna Kobila

Mapa pokrivenosti Besna Kobila

Mapa pokrivenosti Bitovik

Mapa pokrivenosti Bitovik

Mapa pokrivenosti Crveni Čot

Mapa pokrivenosti Crveni Čot

Mapa pokrivenosti Iriški Venac

Mapa pokrivenosti Iriški Venac

Mapa pokrivenosti Crveno Selo

Mapa pokrivenosti Crveno Selo

Mapa pokrivenosti Crni Vrh Jagodina

Mapa pokrivenosti Crni Vrh Jagodina

Mapa pokrivenosti Deli Jovan

Mapa pokrivenosti Deli Jovan

Mapa pokrivenosti Jastrebac

Mapa pokrivenosti Jastrebac

Mapa pokrivenosti Gobelja-Kopaonik

Mapa pokrivenosti Gobelja-Kopaonik

Mapa pokrivenosti Kulma-Kladovo

Mapa pokrivenosti Kulma-Kladovo

Mapa pokrivenosti Maljen

Mapa pokrivenosti Maljen

Mapa pokrivenosti Mrčić-Valjevo

Mapa pokrivenosti Mrčić-Valjevo

Mapa pokrivenosti Ovčar

Mapa pokrivenosti Ovčar

Mapa pokrivenosti Crvni Vrh Pirot

Mapa pokrivenosti Crvni Vrh Pirot

Mapa pokrivenosti Pljačkovica

Mapa pokrivenosti Pljačkovica

Mapa pokrivenosti Gučevo

Mapa pokrivenosti Gučevo

Mapa pokrivenosti Rudnik

Mapa pokrivenosti Rudnik

Mapa pokrivenosti Srednji Vrh Jagodina

Mapa pokrivenosti Srednji Vrh Jagodina

Mapa pokrivenosti Tornik

Mapa pokrivenosti Tornik

VIŠE O RDS-U ?

RDS / Radio Data System
Jedna od široko prihvaćenih tehnologija, koja vidno pomera dosadašnje granice radija. Funkcionisanje RDS sistema zasniva se na dodatnim tekstualnim informacijama koje radio-stanice šalju uz standardni radio-signal.

PS / Programme Service

Jedan od najstarijih RDS servisa, koji omogućava samo prikaz naziva radio-stanice čiji program slušate.

PTY / Programme Type

Definiše radio-stanice ili pojedinačne emisije prema programskoj orijentaciji: vesti, rok muzika, pop muzika itd.

RT / Radio Text
Pruža mogućnost da, pored naziva pesme ili imena emisije koja je u toku, vidite i kraće EPP poruke, brojeve telefona stanice i slično.